luniseara


Oda (in metru antic)
Ianuarie 15, 2011, 18:59
Filed under: Poezie, Uncategorized | Etichete: , , , , , , , , , , ,

Nu credeam să-nvăţ a muri vreodată;
Pururi tânăr, înfăşurat în manta-mi,
Ochii mei ‘nălţam visători la steaua
Singurătăţii.

Când deodată tu răsărişi în cale-mi,
Suferinţă tu, dureros de dulce…
Până-n fund băui voluptatea morţii
Ne-ndurătoare.

Jalnic ard de viu chinuit ca Nessus,
Ori ca hercul înveninat de haina-i;
Focul meu a-l stinge nu pot cu toate
Apele mării.

De-al meu propriu vis mistuit mă vaiet,
Pe-al meu propriu rug, mă topesc în flăcări…
Pot să mai re-nviu luminos din el ca
Pasărea Phoenix?

Piară-mi ochii tulburători din cale,
Vino iar în sân, nepăsare tristă;
Ca să pot muri linişiti, pe mine
Mie redă-ma!

 

Mihail Eminescu


4 comentarii so far
Lasă un comentariu

Ma bucur foarte mult ca regasesc aceasta oda eminesciana si pe acest minunat blog. Nadajduiesc ca propunerea de canonizare a lui Mihail Eminovici, inaintata de IPS.Bartolomeu Anania, sa se materializeze intr-o buna zi. Oricum este foarte frumos si acatistul…

Comentariu de Fr. Bogdan

Bogdan, ne bucuram ca ne citesti iti recomand cu caldura hermeneutica stanesciana. Ca adusesi vorba de Efrem Sirul si imnografia siriaca, lupta impotriva ereziilor prin simbol, opusa variantei dialecticii de tip neoplatonic, avem si noi aici un mic exercitiu hermeneutic, care speram sa te bucure!

Comentariu de luniseara

Dumnezeu sa-l odihneasca si sa-l numere cu sfintii pe marele nostru arhipastor IPS.Bartolomeu Anania, care astazi a adormit in Domnul.

Comentariu de Fr. Bogdan

Dumnezeu sa-l odihneasca!

Comentariu de luniseara




Lasă un răspuns

